کارتن قطعات صنعتی و خودرویی

قطعات صنعتی از حساسیت بالایی در حین حمل و نقل برخوردار هستند . به طوری که کوچکترین ضربه می تواند باعث آسیب دیدن آنها شود . از آنجایی که این قطعات معمولا گران قیمت هستند و در برابر ضربه و فشار مقاومت چندانی ندارند تولید کننده ها باید بسته بندی محکم و استانداردی را برای آن ها در نظر بگیرند.  قطعات صنعتی معمولا به صورت بسته بندی شده و در جعبه ها و کارتن های مناسب به بازار عرضه می شوند که بسته به جنس و تعداد لایه های آنها می توان دسته بندی کرد . باید توجه داشته باشید که کارتن های انتخابی از لحاظ سایز متناسب با اندازه و فرم قطعه ای باشد که قصد بسته بندی آن را دارید. علاوه بر آن وزن و میزان حساسیت محتویات درون جعبه ها نیز در انتخاب کارتن تاثیرگذار خواهد بود . 

ورق های بسته بندی به صورت چند لایه(3/5/ 7 لایه)، می باشند. بر اساس مقاومت جعبه های کارتنی، آنها مناسب ترین نوع بسته بندی برای قطعات صنعتی می‌باشند، زیرا استحکام و مقاومت کارتن، بیشتر از سایر اقلام بسته بندی می باشد

این کارتن ها شامل: لمینت، عادی، چاپ شده و دایکاتی هستند و علاوه بر آنها از ورق ها نیز برای افزایش مقاومت کارتن ها استفاده می شود.

جعبه های لمینتی: یکی از بسته بندی های قطعات صنعتی هستند که با کارتن های ساده متفاوت است. یکی از بارزترین دلایل 

استفاده از کارتن لمینیتی، میزان بالای مقاومت کارتن نسبت به کارتن های ساده است . این جعبه ها به دو شکل در بازار عرضه می شوند:

 به صورت اضافه شدن یک لایه مقوایی چاپ خورده به لایه های کارتنی

چاپ های مستقیم بر روی ورق های کارتن که از جمله چاپ های روی کارتن، چاپ فلکسو و چاپ سیلک هستند

برای بسته بندی لوازم یدکی و قطعات صنعتی از جعبه های کارتنی در انواع کیبوردی، ته قفلی، چهار درب و… استفاده می شود که در این بین می توان جعبه های تلفیق شده از دو نوع کیبوردی ته قفلی را پرطرفدارترین گزینه دانست. طراحی بسته بندی قطعات یدکی و صنعتی مختلف به وزن و میزان حساسیت این قطعات بستگی خواهد داشت. با توجه به آن که قطعه مورد نظر توسط شرکت های مختلفی طراحی و تولید خواهد شد نوع بسته بندی در نظر گرفته از سوی شما برای محصول می تواند شانس شما را برای دیده شدن و فروش بیشتر افزایش دهد.

×