تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیکی، همان طور که از عنوان آن مشخص است شیوه نوین تجارت بر پایه به کارگیری زیر ساختهای الکترونیک است. تجارت الکترونیک در اواخر سال 1970 میلادی با ظهور فناوری تبادل الکترونیکی اطلاعات و انتقال الکترونیکی سرمایه به دنیا معرفی شد اما شکل کنونی آن در سال ۱۹۹۱ پدید آمد. تجارت الکترونیکی که برای آسان سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک ایجاد شده بود به شرکت ها و سازمان ها امکان میداد اسناد الکترونیکی خود (مانند سفارشهای خرید، فاکتورها و رسیدها) را به صورت الکترونیکی دریافت یا ارسال کنند. در دهه ۱۹۸۰ رشد و پذیرش کارت اعتباری، ماشینهای تحویل و پرداخت خودکار و تلفن بانک منجر به بلوغ و شکل گیری تجارت الکترونیک شد. از آن زمان هزاران هزار کسبوکار و تجارت خواسته یا ناخواسته وارد این نوع از تجارت شدهاند و بر اساس آن تکنولوژیهای بیشماری متولد شده است. امروزه تصور جهانی بدون تجارت الکترونیکی تقریباً غیرممکن است. در کل به هر نوع فعالیتی که بتوان از طریق کامپیوتر و اینترنت درآمد کسب کرد تجارت الکترونیک گفته می شود.
فروش مستقیم
در روشهای فروش و توزیع واسطهای، عمدهفروشان و خردهفروشان با دریافت سود و هزینههای خود از تولیدکننده، وظیفه توزیع و فروش محصولات (کالا یا خدمات) را بر عهده میگیرند. در روش فروش مستقیم، با حذف واسطه ها محصول به صورت مستقیم به دست مصرف کننده نهایی می رسد که علاوه بر مصرف، میتواند فروشنده آن محصول نیز باشد.
فروشندگان در فروش مستقیم برای ترویج و فروش محصولات خود از بازاریابی چهره به چهره و یا گردهماییهای دوستانه و خانوادگی بهره میبرند. در این روش نیاز به سرمایه گذاری اولیه به حداقل رسیده و هر فرد قادر خواهند بود با خرید محصولات مورد نظر به تعداد دلخواه، به فروش آنها بپردازد. در مقابل تولید کننده نیز به ازای فروش محصولات خود به فروشندگان پاداش میدهد. به این ترتیب هزینه های توزیع و فروش واسطه ها حذفشده و بخشی از سود ناشی از آن به مصرف کنندگان نهایی پرداخت میشود.
باشگاه مشتریان
در باشگاه مشتریان برای همه منفعت های قابل توجهی پیش بینی شده.
طرح درآمدزایی فروشگاه و باشگاه مشتریان ، با مکانیزم ساده و پویای خود زمینه مناسبی را برای اشتغال تمام افرادی که به دنبال کسب درآمد چشمگیر، پایدار و مستقل هستند فراهم نموده است.
تمام افراد از هر جنسیت، شغل و جایگاه اجتماعی تنها با عضویت در باشگاه و فروش خدمات آن میتوانند از سود، پورسانت و مزایای متنوع و جذاب این طرح برخوردار شوند.
مشتریان یا دارندگان کارت باشگاه:
با استفاده از خدمات باشگاه با عنوان های خدمات کارت طلائی پس انداز وخدمات کارت طلائی پس انداز آتیه و سرمایه گذاری و کارت های دانش آموزی و شهروندی طلائی پس انداز با هر خرید از مراکز طرف قرارداد از 2 تا 70 درصد پس انداز آنی بهره مند خواهید شد.
طرف قرارداد :
استفاده از مزایای فوق العاده تبلیغاتی و افزایش فروش به واسطه افزایش مشتری و برند سازی که در قسمت های مربوطه توضیح کامل آن وجود دارد.
نماینده ها و کارشناسان:
با معرفی و فروش هر یک از خدمات باشگاه و فروشگاه به دیگران از درصد های مشخص از مبلغ خدمات پورسانت خواهند گرفت(پورسانت پرداختی باشگاه تک سطحی بوده و هیچ ربطی به بازاریابی شبکه ای و نتورک مارکتینگ و دیگر طرح های هرمی و… ندارد و فقط به معرف مستقیم پورسانت پرداخت می شود) ، همچنین درصد های مشخصی از تراکنش های بانکی را دریافت خواهند کرد(این درصد ها بستگی به میزان تخفیف فروشگاه دارد مثلا فروشگاهی که 50 درصد تخفیف دارد سهم معرف از مبلغ کل تراکنش نیم درصد است) که در قسمت های دیگر توضیح کامل تر وجود دارد.
*** باشگاه مشتریان در مسیر رفاه و توسعه سطح زندگی مردم و حمایت از اقتصاد خانواده ها ***